פנקייק אוורירי ומפנק מכוסמין מלא

תשמעו, בשנה האחרונה אני צורכת יותר ויותר קמח כוסמין, גם מלא וגם לבן.

הכוסמין הלבן בעיניי הוא נהדר, קליל ומבחינתי אפשר להחליף אותו בקמח הלבן הרגיל כמעט בכל מתכון. הוא כבר קבוע אצלי במטבח, בעוגות מכל הסוגים, עוגיות, לחמניות..

הכוסמין המלא, לעומת זאת, הרבה יותר כבד ועם טעם יותר דומיננטי. טעים בעיניי מאוד, אבל לא בהכרח מתאים לכל סוג מאפה. ובגלל שאין בו הרבה גלוטן הוא גם בלי הקטע המפנק הזה של בצק רך ונתלש. מה שכן, בעיקר בגלל שאיפה לאכול קצת יותר בריא, החלטתי כן לבדוק את הקמח הזה בכמה מאכלים מסוימים, שהיו נראים לי מתאימים לטעם שלו.

לחם כוסמין, אחד הלחמים הטעמים שאכלתי, זה סבבה והכל טוב ויפה.

אבל מה עוד?

ואז חשבתי על פנקייקים, והיה נראה לי שזה מתאים בול! ניסיתי, ומה אומר? זו הייתה אהבה ממבט ראשון! פנקייקים טעימים באמת, אווריריים, עם כמות מזערית של סוכר ושמן. אז נכון, צריך לשים איזה משהו מעל, אבל בחיי שהכי טעים לי זה מייפל טבעי או דבש. לא צריכה שוקולד.. (מי היה מאמין שהמילים האלה ייצאו מפי!).

אגב, הילדים שלי מתים על הפנקייקים האלה (חוץ מיהלי הצליאקית שלי, שלא יכולה לאכול אותם. אבל יש לנו מתכון מעולה בשבילה לפנקייק וקרפ ללא גלוטן. היא כבר מתקתקת את זה בעל פה.)

אה ועוד טיפ קטן אחרון, לפני שנעבור למתכון עצמו: שנים שנים הכנתי פנקייקים במחבת רגילה. סתם פיזרתי עיגולים (יותר נכון, עננים) במחבת, ואכלתי. מקסימום השתמשתי ברינג- כשממש רציתי להשקיע, אבל זה מעייף ומתיש. ולאחרונה, החלטתי לקנות מחבת פנקייקים טובה שתאפשר לי להוציא פנקייקים מושלמים גם בצורה. תשמעו, לגמרי שווה את זה! ממליצה בחום!

זמן עבודה והכנה: 15 דקות

כמות: 15 פנקייקים שמנמנים

מדד הפצ'קריי: נמוך. זה ממש לא ביג דיל!

מדד השמנמנות: נמוך. מדובר לדעתי באמת בפנקייקים בריאים.

שמנמנים וטעימים, עם סירופ מייפל טהור

מצרכים:

1 כוס קמח כוסמין מלא (שוב, מדגישה את חשיבות הבחירה בקמח איכותי)

1/2 כף סוכר

3/4 כפית אבקת אפייה (אם רוצים אותם פחות שמנמנים ויותר דחוסים, שימו במקום זה 1/2 כפית אבקת סודה לשתייה)

קמצוץ מלח

1/2 כפית תמצית וניל

3/4 כוס חלב (או מים- אם רוצים פרווה)

1 ביצה

1/2 כף שמן או חמאה מומסת

במחבת, רגע לפני שעוברים לצלחת

אופן ההכנה:

מערבבים את כל המצרכים, עד שהכל מתאחד. 

משמנים מחבת עם מעט חמאה או עם תרסיס שמן, מחכים שיתחמם היטב- ואז מניחים עיגולים מהתערובת בתוך המחבת.

ברגע שתראו בועות מופיעות בצד העליון, שפונה כלפיכם, תדעו שזה הזמן להפוך (בעדינות ובזהירות!) את הפנקייקים, לעוד ממש כמה שניות בצד השני.

תדעו שהם מוכנים כשהם יהיו זהובים ויפים. שוב, הצד השני הוא ממש כמה שניות, 10 בערך.

מעבירים לצלחת, מפזרים איזה תוספות וקישוטים שאוהבים (אני הכי הכי אוהבת פשוט סירופ מייפל טהור ואיכותי, לפעמים גם כמה פרוסות בננה. הכי מפנק!)

 

בתאבון!! 

WordPress Theme by RichWP
%d בלוגרים אהבו את זה: